uncategorised shot of emotions

tahtsin seda postitust kategoriseerida millegi väga õndsa valdkonda, kuid avastasin, et mu blogrollis ei olegi sellist kategooriat! on “accidiosa” ehk nukker, “foto” ehk…hmm…foto? “kirjutab” ehk see, kui sulg peale tuleb; “ragionevole” ehk mõistlik ja igapäevane; “teater ja muusika” ehk elu ja siis “uncategorised”.  võib-olla on see hea kategooria, sest kui õndsus peal, siis sõnadele ruumi ei jää.

“puritaanidest” ma ei räägi. lihtsalt ei räägi. kõige kummalisem on, et jõudsime ühe ajakirjanikuga järeldusele, et sellest pole võimalik rääkida. palju õnne, tema peab kirjutama sellest arvustuse. mina võin vabalt ohkida ja mitte midagi mõistetavat öelda. ühesõnaga, mina nutsin, värisesin ja olin puuga pähe saanud; estonia seisis püsti ja röökis; tenor võttis re-sid ja bemolle ja kaks järjestikust kõrget hüpet peale pikka fraasi (mida hingamine!), mil benzi orkestriga edasi kappas (sellist kergust pole ma veel eesti pinnasel kuulnud). eero sikutas mu lavale, kuid ma ei suutnud neile peaaegu midagi öelda ja kadusin mööda seina-ääri turundusse ulguma. ma ei ole väga kaua end ooperisse nutnud. aga see oli kergendav. lubasin värisevi silmi ja pisarates häälega ummisjalu põgenedes, et viskun peale pudelit veini linnahalli katuselt voogudesse. kõik muigasid, aga mul oli tõsi taga.

ja siis tuli laupäev…uued puritaanid. tegin enne klaasi veini, muidu oleksin rõdult käkaskaela alla sõudnud. ja sopran! kristallselge…oleks kerged alamtoonid võinud lisaks olla, oleks tummisem tundunud, aga MA EI VIRISE! sõnad kleepusid kurku. peale viimase vaatuse duetti oli aplaus ja röökimine niivõrd tugev, et vaene lilleneiu kargas kõigi lilledega sisse ning tema hämmastuseks lauldi siiski edasi, vaatuse lõpuni.

vedasin end uuesti lavale, kus tungles fännklaab. tahtsin põgeneda, aga mind oli märgatud ning ma tundsin end tobedalt, sest minus oli rohkem kui ma oleksin suutnud kunagi väljendada. ma vist isegi rääkisin itaalia keeles midagi, aga ma ei suuda enam meenutada…midagi eesti ja võimatuse ja bel canto ja uskumatuse ja geniaalsuse kohta.

pärast ootas mind calvados ja uinumine silmitsi vastu lahkuvate laevade ja rannaääre tuledekuma. ma vaid kujutlesin sellesse mustavasse vette kõiki neid laineid ja müha. tegelikult oli mu ümber rahu ja kaitsvad käed. mõtegi me vahele ei mahtunud. hommikul ärkasin taas nendesamade lainete rüppe ning lahkunud laevade äravoolanud vahuribadesse. ma alles õpin. päev kulges unede kandumises läpaka taha, pesumasina rahustavas undamises, rossini ja tšaikovski loomingu kostumises vannitoast, kontserdis kirikus ning õhtusöögis “amadeusi” seltsis. ma uinusin süles. (ma vean kihla, et olin tol hetkel kass. ausalt!)

esmaspäev sõitis oma reaalsusega vastikult sisse. vihma ja lörtsiga, kuigi mõnikord õnnestub käigukangile suruda kaks kätt ning võtta punastest tuledest viimast.

ühega ma ei saa nõustuda. üks küündimatumaid kriitikaid puritaanide suunas. kas tõesti varjutas bobro rinnapartii ning zeffiri kiilaspää muusika? kas tõesti jääb meie teatriarhiividesse sündmusest, mida ligi poolteist sajandit eestimaa pinnal kuuldud pole, SEE märksõna!? olge mulle armulised. ja mis ajast on meie sümfooniaorkester ning meie ooperikoor ning meie solistid (v.a. 3 külalist) KÜLALISED meie endi majas? aru ma ei taipa. aga ma olengi ju loll.

~ kirjutas märtsijänes &emdash; 21. märts 2007.

4 kommentaari to “uncategorised shot of emotions”

  1. … siis sõnadele ruumi ei jää… kuid sa leidsid sõnad, suutsid nad mahutada ruumitusse ning lisasid õndsusele veel ühe mõõtme :)

  2. appi!

    inimesed ei peaks kirjutama, kui nad seda ei oska ega suuda.

    see ei käi muidugi mitte sinu kohta, kallis märtsijänku, vaid selle sinu viidatud “kriitiku” kohta seal lehes.

  3. Oi see arvustus oli naljakas. :D
    Tekkis huvi, millised võiksid olla selle arvustaja luuletused.

  4. :)
    naljast on asi kaugel, kui vaatad “sirbist” Tiiu Levaldi artiklit ja siis mõtled sellele “üllitisele”. lihtsalt silme eest ajab mustaks.

Lisa kommentaar

 
