wallenbergi peaproov

teate, andke andeks, et ma kirjutan kogu aeg ainult sellest. ei, ma isegi ei kirjuta, ma mõne lausega vaid hõigun sellest ju (ülejäänut näen vahelduva eduga öösiti unes, aga õnneks ma ei soiu veel kuuldavalt. vist?). “see” lihtsalt on nüüd kohe sündimas ja ma olen kogu aeg “selle” sees, eilne 15h tööpäev lõppes esimese peaprooviga. sündimisvalu oli suur ning usun, et lavastusprotsess on olnud täiesti uudne kogu teatriajaloos ja thank god for internet + muud vidinad sinnajuurde! tulemust ei anna mitte millegagi võrrelda. kui ma varem kartsin muusika raskust ja teema süngust (a la dortmundi etenduses kasutatud sümboolika ja jälle need mundrid ja jälle see svastika ja jälle see väljaimetud modernsus modernsuse pärast…), siis nüüd… mul on karvane tunne, et sellest on saanud minu uus lemmikooper. selles on nii palju mõtlemapanevat, inimlikku, õudust, headust, kurjust ja isegi lüürikat teatud tasandil, kuigi seda pole kuhugi sisse kirjutatud. see lihtsalt hakkab su sees tööle, kui saalis istud. ma veel ei tea, aga ma tahaks sellest kirjutada. kasvõi endale lahti…aga kui see mind lõhki pressima hakkab, siis ma ei kirjuta ka.

bertman on lihtsalt GEENIUS. olen kõrvuni armunud tema geniaalsusesse! tema jaoks pole piire, saage aru. on vaid tohutult hea tunnetus, tohutult hea vaist, üks ideefläšš teise otsa…iga idee on midagi nii väärtuslikku ja erakordset ning üldpilti perfektselt klappivat, et see tõuseb automaatselt kõrgemale kui meie maailma väiklane poliitika või intriigid. see, mis sünnib on PUHAS KUNST!! muide, tahate ma ütlen, kellest tulevad head lavastajad? vaadates kahte selle elukutse esindajat proovis ringi sebimas, üksteist täiendamas, üksteise ideid õhust haaramas, teineteisele kätt ümber õlgade panemas, siis jälle erutatult midagi arutamas või õhinal lavale tormamas, tulemusest innustumas, naermas… tekkis mul tunne, et lavastajateks saavad ainult poisid, kes kunagi suureks ei kasva. poisid, kellele lapsepõlv jääb lühikeseks, kes jonnakalt suruvad läbi oma tahet “mängida! mängida!” ning on teinud sellest elukutse.

~ kirjutas märtsijänes &emdash; 31. mai 2007.

2 kommentaari to “wallenbergi peaproov”

  1. Tulen ja vaatan. Septembris. Põnevus piinab.

  2. Tule kindlasti. amazing stuff.

Lisa kommentaar

 
