see on argipäev

hakkasin täna mõtlema, kui paljude asjade kohta saab öelda, et “see lihtsalt läks nii”. on kummaline, et antud lauset võib õlgu kehitades pillata selle peale, kui libastud banaanikoorel ja kukud sabakondi valusaks või selle peale, et eesti kirjutas 1939. aastal alla “baaside lepingule” (hahaa – kust see, eks ikka ühest näidendist, mis hiljuti läbi sai loetud) või selle peale, et üks suhe liiva jookseb või selle peale, et loteriiga miljon võidetakse… tundub, et kogu elu “lihtsalt läheb nii” ja paremat põhjendust ei olegi – on ainult üks sündmuste jada. selles ei olegi midagi halba, kui ei hakka oma maailma binaarsena tunnetama. must ja valge. on ja ei ole. kirg ja ükskõiksus (viimast vihkan ma üle kõige siin maailmas!). raske on korraga uskuda sellesse, et tuleb ainult tahta ning tahtejõud teeb imesid kui ka sellesse, et maailmal pole sinust nagunii sooja ega külma. nice way of thinking ja taas olen iseenda minade pendeldav üürnik.

ah, ma ei tea, mida ma kirjutan. pole ammu enam kirjutanud midagi sellist, mis lähtub päris minust endast. ma olen end unustanud ja ma ei tea, mis on mu sees või kes ma hetkel olen. mõtted tormavad ning und ei saa, kuigi silmad kipitavad kuivusest. weehaa, peaks peeti sööma, see vist aitab madala hemoglobiinitasme vastu? marsiks homme kööki ja pistaks pea peeditünni, enne kui nad selle ära riivida jõuavad ning köömnetega (jäkk!) üle valavad. muide, ma hakkan vanaks jääma – enam ei ole nii kärme, et saaks kokatädidele vahele, kui nad hakkavad mu toidule igasugust peterselli ja tilli peale toppima. uskumatult masendav – juba nädal aega lahkun rohetava taldrikuga ning hakkan siis pintsettidega tilli ja selli rohima (rääkimata hernestest, millega ma nagunii sõda pean!).

mis veel. pavarotti on surnud. kas on maailm liigestest lahti? kui ma veel lähiajal kuulen mõnest surmast, siis ma ei tea enam, mida ma tunnen. ma ei tea enam midagi. kas on maailma lõpp või ma lihtsalt enam ei ole võimeline tundma, sest ma ei saa aru. ma ei saa asjadest aru! vaatan nagu väike laps, kuidas suuremad poisid liivalossi segi peksavad. MIKS? kogu aeg on tunne, et olen selle Vägevaga võidujooksus kaotaja, kes lihtsalt lämbub, sest ei jaksa enam joosta. täna helistati eero sahkerduste tulemusena vikerraadiost ja küsiti, kas ma ei tahaks neil eetris seda kurba sündmust kommenteerida. mul oleks tõeliselt hea meel olnud vestelda muusikast ja lauljatest, aga on hirmkiire aeg (tööpäevad venivad viimasel ajal taas 14-tunniseks) ja mõte on nüri. pealegi ma kardan pisut eetrit. eero mängis mulle kätte suurepärase võimaluse ja mul on kahju, et ma ei julenud sellest kinni haarata. ning on veel üks pisike detail – ma hindan pavarottit suurepärase ja imetäpse tehnikaga kunstnikuks, kuid emotsionaalselt jätab see laulja mind külmaks (sama lugu callasega). on oopereid, kus pavarotti esitus on üks parimaid, kuid ainult seepärast, et see on tehniliselt puhas ning pikk ooper võimaldab tal luua karakteri. oi kui kaua kulub tal selle ülesehitamiseks! üksikud aariad ei mõju mulle tema esituses, sest siis jäävadki need vaid perfektseteks tehnikademodeks, mis tunduvad iseenesest pisut kuivad. see aga ei tähenda, et see inimene poleks olnud suuuur inimene ja mul on kahju, sest ma tean, kui palju ta miljonitele tähendas. loeb ju see, mis südamesse läheb. jassi zahharov rääkis aga vikris väga emotsionaalselt ja ilusalt. aitäh!

olgu, ma lähen magama. kell on pool kaks ja mu aju lõhkeb. väljas on tähine taevas. millalgi ma jalutan selle all. aga teie tulete ju estonia turupäevale, eks? sest muidu ma ei mängi.

~ kirjutas märtsijänes &emdash; 7. sept. 2007.

6 kommentaari to “see on argipäev”

  1. Jassi laulis eile Viru keskuses lahkunu m’älestuseks nii, et mul tuli pisar silma. Muid ma sellistel kontsertidel ei käi, toimus kummaline kokkusattumus. Aga see liigutuspisar oli kõike väärt.

    Surmad tulevadki karjakaupa. Loovad teed noorematele tulijatele, aga kas neid tuleb?

    Ja eestimaine peet väga palju rauda ei sisalda. Söö punast liha, puuvilju (eriti eestimaiseid õunu) ja kulista punast veini peale! Ja ki ei aita, lase rauatabletid määrata. Ma just tegin selle kursuse läbi :D

  2. tasa ja.. ikka tasa edasi. see minemine, see on loomulik osa, millega küll raske leppida, kuid.. jah.

    aga turupäävale – muidugi :) et nad küll just sellel pääval trammiliikluse (minu poolt tulles) kinni panevad.. a pole häda, siis tuleme ringiga, aga kohale jõuame :)

  3. agne: oli jah kontsert, aga ma ei sattunud sinna.
    punane vein on kõige parem soovitus :))) alustan juba homme…täna on selline peavalu ja nõrkus ja iiveldus nagu oleks peksa saanud või nagu oleks elu suurim pohmakas. go figure!
    ja sain magneesiumitabletid ja raua-siirupi. varsti ei tohi mu ligidal magnetiga vehkida.

    ynry: loomulikke asju tahaks mõista, aga mõnda asja ei hakkagi mõistma. kui on tunne, et midagi, mis ei saa kunagi kaduda, kaob ikkagi. on tunne, et sulle on kogu aeg valetatud, et gravitatsioonijõud on püsiv ning alati olemas ja siis seda järsku ei ole. kui ei ole gravitatsioonijõudu, siis pole kokkupuudet maaga, pole jälgi, pole radu, pole suundi, pole võimalust muru tärkamiseks kevadel ega lehtede langemiseks sügisel. lihtsalt veider on.
    ja turupäevale tulge jah, siis näemegi!

  4. “Raske on korraga uskuda sellesse, et tuleb ainult tahta ning tahtejõud teeb imesid kui ka sellesse, et maailmal pole sinust nagunii sooja ega külma.”

    Jap. On raske. Tean. Mul on… ka nii.

    Kui ma lugesin, et Pavarotti on surnud, siis… ma jäin artiklit internetileheküljelt vaatama ja… nii ma siis istusin seal suu lahti ja silmad suured, sest see uudis… lõikas läbi. Ja ma ei osanudki midagi mõelda ega öelda ega teha.

    Ja neid suuri inimesi läheb varsti veel…

  5. njaa. ma vastupidi, ei osanud midagi tunda ja siis korraga ei tahtnud midagi tunda.

  6. võtavõi nessun dorma- pottsi siirus vs pavarotti imo maitsetud ilustused

Lisa kommentaar

 
