si puo? si puo?

ammu ei ole enam kirjutanud. isegi märkmikusse jõuavad mõtted ainult mõtteliselt. kirjutada olen tahtnud paljudest asjadest – mozarti “cosi fan tutte” närvikõdist, uutest asjadest mu elus, uskumatutest uskumustest ja sellest, et varsti läheme viini. niisiis, si puo? si puo? signore! signori:

COSI

positiivses mõttes närvis. ma nimelt taas kord avastan enda jaoks ooperikunsti võimalusi. iga uuslavastusega on nii, et läbi tuleb käia see avastamise teekond, naerda iseenda väsimatuse üle taasleiutada jalgratast ja loota, et suudad ka teised sellesse jalgratta avastamisrõõmu kaasa tirida (hetkel põhiliselt oma kavadega). ülla küsis esmaspäevasel konverentsil, et mis mind ooperi juurde tõi ja ma mõtlen, et lisaks sellele ka see kõige elementaarsem – ammendamatu tasandite ja sümbolite paljusus ning tõlgendusvõimalus. satun peaaegu eufooriasse, kui täiesti eimillegist hakkab kooruma sisu, seosed, iroonia, vihjed jm. hetk sasipuntras ja hetk siis, kui sellest sasipuntrast niit hargnema hakkab. praegu avastan “cosi fan tuttet” ja on esimene staadium – üks võimalik tasand on avastatud. leppisin kokku, et reedel võtame kohvitassi taga lavastajaga läbi selle kõige olulisema meie lavastuse seisukohalt ja nii tegimegi. see mees paneb mõtlema oma analüüsivõimega ja oskusega teha ooperist tõeline omaette maailm, sidudes seda ajastute, filosoofiate ja kõigi võimalike väljendusvahenditega, mis võiksid kanda kunstiteose ideed ja jutustada seda lugu. selles suhtes tõmbaksin eesti lavastajatest paralleeli mati undiga, kes võis samuti virnade kaupa raamatuid, väljatrükke ja muusikat kohale tirida, kui see vähegi tüki olemust mõista aitas. niisiis on see väga värskendav eesti väikeses teatriringkonnas, kus vist väga üksteise pärast enam pingutada viitsitagi – kõik teavad nagunii kõiki ja usutakse, et üksteise võimed on ammu läbi proovitud. see meenutab pikaaegset kooselu, kus inimeste suhetesse hiilib igapäevasus ja pingutamiseks või üksteise uute külgede avastamiseks puudub viitsimine ja nii on kooselu vili alati keskpärane. paraku aga üllatavad näitlejad-lauljad-tantsijad millegipärast ikka ja alati siis, kui kohale ilmub lavastaja/koreograaf välismaalt. nii lihtsalt on. sain minagi paari raamatu võrra rikkamaks ja eriti tugevaks muutus soov inimesi nende mugavast unest üles raputada.

pressikas läks eelnenud 24/7 rattas trampimise ja pingutamise tulemusena vist ülihästi. valitses positiivne ja mõteterikas õhkkond, kuigi talveaed oli täielik inkubaator. mõtlesin, et selle klaaskupli all haudumisest kooruvad mul pressika lõpuks taskutes tibubojad. aga ka see sai tööpäeva lõpuks läbi ja keegi oleks justkui päästiku poolde vinna tõmmanud – vabastavat kärgatust ei tule, kuid energia on otsas, pea on just kui veidi segi ja emotsioonid seinast seina. istusime väiksema seltskonnaga siis veiniklaasi taha ja hakkasime teatrielu üle mõtteid keerutama. keerutasime nii kaua, kuni sellest sai mõte teha väike aiapidu grilli, veini, rabarberikoogi (mul olid rabarberid kaasas muide) ja sooja maiõhtuga. mart liitus meiega veidi aja pärast ja umbes kell 23.43 ka üks aia alt sisse lipsanud rebasepoiss. oli väga hea olla!!!

ISEENDA AEG

olen alustanud alexanderi tehnika tundidega, juba esimese tunni järel tundsin, et see on see, mida vajan ja ilmselt ka otsinud olen. tee iseendasse. alexander on mardi sünnipäevakingitus mulle.

nii. alustasin ka fotokooliga, kuhu tahtsin jõuda juba 2 aastat tagasi, aga…

nüüd peaks tagatipuks algama ka puhkus. täna oligi juba esimene vaba päev – ometi on mul tunne, et rattast maha saada on hirmus raske. suvilaaeg näib meil mardiga sõrmede vahelt välja libisevat – kontserdid, laagrid, seminarid; ja mina müüsin end eesti kontserdile mõneks ajaks maha. seega on minu puhkus väga töine. aga ma luban, et on ka selliseid päevi, kus ma kõhuli suvilamurul loen!!!

~ kirjutas märtsijänes &emdash; 11. juuni 2009.

Lisa kommentaar

 
