donizetti oma klaverist

mulle meeldib see, mida donizetti kirjutab oma klaveri kohta, kinkides selle oma naise vennatütrele virginiale:

“Ära müü seda klaverit mingi hinna eest, sest kogu mu looming on sellesse kätketud. Alates 1822. aastast on selle hääl mu kõrvus kõlanud; see on ümisenud Annasid, Mariasid, Faustasid, Luciasid, Robertosid, Belisarisid, Marinosid, märtreid, Olivosid, Ajosid, Furiososid, Pariseid, Ugod, Pazzisid, Piasid, Rudenzisid – elagu see sama kaua kui mina! See klaver on olnud minuga mu lootustes, abielus ja üksinduses. See on jaganud mu rõõme, pisaraid, tühjunud lootusi ja minu võidukäike – koos oleme valanud higi ja näinud vaeva – minu anne ja karjääri iga periood on talletunud selles klaveris.”

~ kirjutas märtsijänes &emdash; 16. nov. 2009.

Lisa kommentaar

 
